11. novembra krastmala

Kas jāizdara?

Iela no maģistrāles jāpārvērš par bulvāri ar samazinātu maksimālo braukšanas ātrumu. Brauktuve jāpārvirza tuvāk apbūvei, atbrīvoto zonu pie Daugavas atdodot dažādiem rekreācijas pasākumiem, sākot no sporta aktivitātēm, beidzot ar ēdināšanas un koncertu vietām. Visās vietās, kur ir krustojumi, jāierīko gājēju pārejas no Vecrīgas uz Daugavu.

Kur?

Projekta robeža ir visā 11. novembra krastmalas garumā sākot no Vanšu tilta, beidzot ar Dzelzceļa tiltu, kur sākas jau labiekārtotā Spīķeru promenāde.

Kopējais posma garums: 1,1 km

Kāpēc?

Visā pasaulē pilsētās ūdensmalas ir pati vērtīgākā un iekārotākā pilsētas vieta. Pēdējo desmitgažu laikā ūdensmalas no autotransporta intensīvi atbrīvotas un padarītas par vietām iedzīvotājiem Kopenhāgenā, Hamburgā, Parīzē un citviet. Arī Rīgā 11. novembra krastmalu nepieciešams pārveidot no caurbrauktuves un autostāvvietas par patīkamu vietu pilsētniekiem.

Tāpat ļoti svarīgs ir vides pieejamības jautājums. Šobrīd gājējiem, kas vēlas nokļūt no pilsētas centra un Vecrīgas pāri Daugavai, nākas līst pazemes tuneļos, kas cilvēkiem ar bērnu ratiņiem un cilvēkiem invalīdu ratiņkrēslos ir nepieejama vieta un liels apgrūtinājums vēl lielai daļai iedzīvotāju – senioriem, tūristiem ar lielajiem koferiem utt. Tādēļ nepieciešams adekvāts gājēju pāreju daudzums, lai gājēji varētu 11. novembra krastmalu un Daugavu šķērsot arī kājām, nevis tikai ar sabiedrisko transportu vai automašīnu…

Aptuvenās projekta izmaksas: ? milj. EUR *

 

Vizualizācija “Pirms/Pēc”