SASNIEGTAIS

Dažāda veida mūsu darbība – gan informatīvās kampaņas, gan tikšanās ar dažādām iestādēm un uzņēmumiem, gan vienkārša uzmanības pievēršana problēmai un savu risinājumu sniegšana – nereti vainagojas ar panākumiem. Zemāk esam uzskaitījuši sasniegumus, ko izdevies panākt, aktīvi iestājoties par savu pozīciju.

Ietvju apmaļu pieasfaltēšana

2019. gadā Rīgas dome pēc mūsu aicinājuma beidzot sāka veikt augsto ietvju apmaļu pieasfaltēšanu Vietalvas ielā un daudzviet citur Rīgā. Šāda apmaļu pieasfaltēšana ir daudz lētāka, bet tikpat efektīva kā apmaļu nolīdzināšana. Šādu ideju jau iepriekš bijām noskatījuši Kopenhāgenā, bet punktu uz “i” idejas veiksmīgai realizācijai arī Rīgā, pielika A. Čaka ielas rekonstrukcija, kur šādā veidā tika pieasfaltētas apmales automašīnu apbraukšanas ceļiem – Rīgas domei vairs nebija argumentu atteikt apmaļu pieasfaltēšanu arī gājēju ietvēm.

Valsts kontroles atzinības raksts

2019. gadā Valsts kontroles 96. gadadienā valsts kontroliere Elita Krūmiņa mūs apbalvoja ar atzinības rakstu par veiksmīgu sadarbību revīzijā par Rīgas transporta infrastruktūru.
Ar revīzijas ziņojumu ikviens var iepazīties Valsts kontroles mājaslapā: http://www.lrvk.gov.lv/rigas-transporta-infrastrukturas-attistiba-neefektiva-un-nerisina-problemas/

Gājēju drošība ceļu remontdarbu laikā

2016. un 2017. gadā mēs aktīvi iestājāmies par drošu gājēju pārvietošanos ielu remontdarbu laikā. To darījām gan filmējot un fotogrāfējot bīstamus remontdarbus, gan rakstot sūdzības un iesniegumus, gan pašiem veicot satiksmes organizēšanu. 2018. gadā tas viss rezultējās ar to, ka vismaz trīs ielu remontdarbos būvnieki nu izmanto barjeras satiksmes organizēšanai, un pārvietošanās gājējiem nu ir krietni drošāka un saprotamāka. Vairāk lasi šeit un šeit.

2019. gadā pēc mūsu un juristes Kristinas Blumbergas iniciētās izmeklēšanas prokuratūrā Rīgas domei, remontos iesaistītajiem būvuzņēmējiem un būvuzraugiem prokuratūra noteica nopietnu sodu – prokurora brīdinājumu.

Velonovietņu nomaiņa pie “Maxima” lielveikaliem

2016. gada ziemā tikāmies ar lielveikalu tīklu “Maxima” un pārliecinājām viņus, ka nepieciešams nomainīt zemā tipa velonovietnes pret augstā tipa U-veida velonovietnēm. Iepriekš velonovietnes bija ne tikai neērtas, bet gan arī nedrošas. Tikšanās vainagojās ar panākumiem jau 2017. gada vasarā, kad uzņēmums nomainīja velonovietnes pie četriem veikaliem un paziņoja par 40 000 eiro investēšanu velonovietnēs visā Latvijā.

Velonovietņu uzstādīšana pie “Latvijas pasts”


2017. gada ziemā tikāmies ar uzņēmumu “Latvijas pasts” un pārrunājām iespējas uzstādīt drošā tipa velonovietnes pie pasta nodaļām. Līdz šim pie pasta velonovietnes vai nu nebija vispār, vai arī bija nedrošie tā sauktie šķīvju žāvētāji. Uzņēmums izrādīja lielu ieinteresētību un jau tā paša gada vasarā pie pasta nodaļām parādījās īpaša vēstules dizaina velonovietnes. 2018. gada vasarā pasts turpināja priecēt un pie nodaļas Elizabetes ielā parādījās pirmās velonovietnes Latvijā, kas uzstādītas nevis uz ietves, bet gan uz brauktuves.

Papildu velonovietnes pie LNB


Pēc mūsu sarakstes ar Latvijas Nacionālās bibliotēkas administrāciju, 2016. gada decembrī pie bibliotēkas tika uzstādītas papildu 24 velonovietnes velosipēdiem. Ja līdz tam laikam regulāri pie bibliotēkas varēja novērot izmisušus velosipēdistus, kuri meklē kādu ceļa zīmi, pie kuras pieslēgt velosipēdu, kā arī velosipēdi tika pieslēgti vietās, kur tos nevajadzētu pieslēgt – pie kāpņu margām, tad nu ar to vairs nav problēmu.

“Amerikāņu kalniņu” gals


Mūsu darbības pirmajā gadā viens no tematiem, par ko stāstījām un veidojām kampaņas, bija tā sauktie “amerikāņu kalniņi” uz Rīgas ietvēm. Raksts par šo problēmu bija 2016. gada populārākais raksts mūsu mājaslapā, kas apliecināja, ka nejēdzīgie amerikāņu kalniņi bija aktuāla problēma daudziem. Pateicoties šīs problēmas aktualizācijai, Rīgas dome 2017. gadā pieņēma konceptuāli jaunu lēmumu – tagad ielu remontos tiek izmantots mūsu ieteiktais risinājums no Nīderlandes – slīpa rampa automašīnām.

Stabi ietvju vidū


Viena no lietām, kas vēl pirms diviem gadiem bija pilnīga norma Rīgā – ceļā zīmju stabi ietvju vidū. 2016. gadā mēs aktualizējām šo problēmu un, lai gan sākotnēji Rīgas domes Satiksmes departaments izdomāja argumentu, ka ceļa zīmju pārvietošanai nepieciešama apakšzemes komunikāciju pārbūve, tomēr jau pēc gada notiekošajos ielu remontdarbos viņi bija atklājuši, ka ceļa zīmes tomēr ir iespējams pārvietot uz vienu vai otru ietves malu.

Veloceļš uz Deglava tilta


2017. gada martā uzzinājām, ka Rīgas domes Satiksmes departaments iecerējis veikt Deglava tilta rekonstrukciju. Liels bija mūsu izbrīns, ka šīs rekonstrukcijas ietvaros departaments nav paredzējis sakārtot satiksmes organizāciju uz tilta, atstājot gājējus un velosipēdistus uz šauras ietves. Pēc mūsu raksta ar iespējamiem risinājumiem Rīgas domes mērs Nils Ušakovs uzdeva Satiksmes departamentam pārstrādāt rekonstrukcijas projektu un atrast vietu nodalītai gājēju un velosipēdistu infrastruktūrai. Šī panākuma augļus varēsim izbaudīt jau 2020. gadā.

Pērnavas un Senču ielas pārbūve

Viens no karstākajiem 2016. gada tematiem Rīgā bija tā sauktais “Kapu tramvajs”.  Padziļinoties tēmā, mēs atklājām trīs problēmas – Rīgas domes melus par visu projektu, Rīgas satiksmes plānus izcirst kokus Pērnavas ielā un likvidēt ietves Senču ielā, lai uz iepriekšminēto rēķina ierīkotu tramvaja sliedes. Pateicoties gan mūsu iniciētām sabiedrības informēšanas akcijām, par šīm problēmām uzzināja liela daļa rīdzinieku, kuri par šādiem plāniem nebija pat dzirdējuši. Labā ziņa – sabiedrības spiediena rezultātā Rīgas domes vadība 2018. gada maijā paziņoja, ka Pērnavas un Senču ielā tiks saglabāta viena josla katrā virzienā un ne koki, ne ietves rīdziniekiem netiks atņemtas.