Ar velosipēdu ziemā – Dagnis

Ar Dagni tiekamies Aleksandra Čaka ielā – Dagnis savu ikdienas ceļu mēro no Purvciema uz Latvijas Universitāti, braucot pa Zemitāna tiltu, Aleksandra Čaka ielu un Krišjāņa Barona ielu. Dagnis droši brauc pa tiltu, kur tikai pērn velosipēdistiem legāli atļauts braukt pa brauktuves malu. Agrāk velosipēdistiem nācās braukt vai nu pa brauktuves vidu, jo sabiedriskā transporta joslā ar velosipēdu braukt bija aizliegts, vai arī braukt pa ietvi un velosipēdu nest pa kāpnēm.

Vārds: Dagnis

Vecums: 24

Nodarbošanās: studē LU BVEF, paralēli strādā Southwestern Advantage

Hobiji: riteņbraukšana, galda teniss, lasīt grāmatas, skriešana, gatavot ēst

 

Cik ilgi jau esi ikdienas velobraucējs?

Ikdienā ar velosipēdu pārvietojos jau trīs ar pusi gadus. Tas viss aizsākās pēc tam, kad 2013. gada vasarā atgriezos no ERASMUS studiju apmaiņas brauciena Dānijā, kur pavadīju pusgadu, biju pārsteigts par to, cik augstā līmenī ir attīsta infrastruktūra riteņbraucējiem, kā arī par to, cik ļoti daudz cilvēki pārvietojas ar divriteņiem.

Kāpēc esi iecienījis šo pārvietošanās līdzekli?

Tas ir vairāk nekā skaidrs, ka velosipēds ir ātrs, ērts un lēts pārvietošanās līdzeklis pilsētā. Tieši tādēļ esmu iecienījis šo transportlīdzekli. Ir iespēja piebraukt maksimāli tuvu nepieciešamajai vietai, pieslēgt divriteni un doties tālāk, nav jātērē laiks, gaidot sabiedrisko transportu, es ietaupu naudu, kā arī es fiziski nodarbinu savu ķermeni, kas nāk par labu manai veselībai.

 

Ar kādu velosipēdu Tu pārvietojies ziemā? Vai izmanto kādu īpašu aprīkojumu/apģērbu?

Es cauru gadu pārvietojos ar tā saukto „kalnu divriteni”, kurš, manuprāt, ir optimālākais variants Rīgas infrastruktūrai un ziemai. Nekāda īpašā aprīkojuma man nav, taču, kad ir lielāks sals, es uzvelku nedaudz siltākas drēbes un cimdus, kā arī sejas masku.

 

Kas jāievēro braucot ziemā?

Braucot ziemā, noteikti, ir jāievēro tas, ka nevar veikt tik straujus manevrus, kā tas ir ierasts, braucot vasaras laikā. Jāņem vērā arī tas, ka pārvietošanās ziemā var aizņemt nedaudz vairāk laika. Vairāk arī jāuzmanās no automašīnām, jo dažkārt brauktuves nav notīrītas un vari tikt apšļakstīts ar slapja sniega masu.

Kādos laika apstākļos Tev patīk braukt labāk – lietū vai sniegā?

Katram no šiem laikapstākļiem ir savi plusi un mīnusi. Neliels lietutiņš jau nevienam neskādē, bet, ja runa ir par nopietnām lietusgāzēm, tad veidojas ļoti lielas peļķes, kas braukšanu pa brauktuvi, padara neiespējamu, tāpat ir ar sniegu, jo mazs sniedziņš neko neietekmē, bet, ja tas ir sniegputenis, kurš veido sniega slāni 20 cm biezumā, tas var radīt braukšanu neiespējamu. Tāpēc man nav tādu laikapstākļu, kuros patīk braukt labāk.

Ar kādām grūtībām jāsaskaras?

Rīgā ir ļoti daudzas vietas, kur riteņbraucējiem nav sava veloceliņa, parasti ir automašīnu brauktuve un gājēju celiņš, bet veloceliņa nav. Dažkārt šādās situācijās notiek tas, ka brauktuve ir pilna, jo ir sastrēgums, gājēju celiņš arī ir noslogots, jo visi steidzas uz darbu. Un rodas brīdis, kad nav pa kurieni braukt. Tā varētu būt viena no galvenajām grūtībām, ar ko nākas saskarties. Es ļoti ceru, ka Rīgā infrastruktūra riteņbraucējiem attīstīsies, un šādas problēmas nākotnē vairs nebūs.

Vai, Tavuprāt, šoziem Rīgas ielās pārvietojas vairāk velosipēdistu?

Grūti spriest, ja to skaits ievērojami būtu palielinājies, noteikti to būtu pamanījis, bet tā kā neesmu neko ievērojis, nekādas būtiskas izmaiņas nav radušās, es teiktu, ka skaits nav mainījies.

Ko Tu ieteiktu tiem, kas apsver domu uzsākt braukšanu ar velosipēdu ziemas apstākļos?

Es šiem cilvēkiem ieteiktu, saņemties un sākt to darīt, jo kāpēc ne?!  Jo ilgāk gaida, jo grūtāk iesākt, līdzīgi kā ar ielēkšanu aukstā ūdenī, jo ilgāk gaida, jo bailes par to, cik ūdens ir auksts, tikai pieaug un ir grūtāk ielēkt.