Pamācība, kā nebūvēt ielu

Noslēgumam tuvojas jaunas ielas izbūve apkaimē, kas pati sevi mēdz dēvēt par “moderno centru” – Skanstē. Diemžēl šī jaunizbūvētā iela un, kā izskatās, viss tālāk veidotais ielu tīkls tiek veidots “labākajās” 20.gs. vidus tradīcijās – maksimālas ērtības automašīnām uz gājēju rēķina.

Sākot no komunikāciju lūkām brauktuves vidū, lietusūdens uztvērējakām uz brauktuves un beidzot ar bīstamiem krustojumiem, kas liek gājējiem veikt piespiedu apkārtceļu, aizdzenot uz šķērsošanai nedrošu vietu. Lielie krustojuma noapaļojumi ir šīs jaunizveidotās ielas galvenā problēma, jo nav ne droši, ne ērti gājējiem.

Tāpat gājējiem ietve paredzēta tikai vienā ielas pusē, starp to un brauktuvi nav paredzēta vieta kokiem. Par velosipēdistiem aizmirsts vispār. Pie iebrauktuves Pillar Rīgā autostāvvietā ietve pārtrūkst, tādējādi uzskatāmi pasakot: “šeit gājēji nav gaidīti”.

Modernu pilsētu apkaimju centrus mūsdienās tā nebūvē. Ielas ir jāveido tādas, lai tās jau saknē būtu drošas un ērtas gājējiem, velosipēdistiem. Šoreiz iela izbūvēta, domājot tikai par autobraucēju ērtībām:

 

Mūsu kritizētajam krustojumam būtu jāizskatās apmēram šādi – ar nepārtrauktām ietvēm, šaurāka platuma brauktuvēm un ātrumvalni pirms krustojuma ar galveno ielu un gājēju ietvi:

Ceram, ka Skanstes apkaimes attīstītāji tomēr saņemsies un nolīgs kādu speciālistu – pilsētplānotāju, apkaimes ielu tīkla tālākai veidošanai, jo pilsētā ielas nedrīkst veidot kā ārpuspilsētas šosejas.